Sunday, October 3, 2021

 

Uus meedia...? (3.nädal)


Uue meedia tulekuga on tavameedia leidnud uusi mooduseid, et lisada juurde, vaatamisi, populaarsust jne. Kui varem oli võimalik, enne globaliseerumist, teadasaada maailmast läbi mõnekümmne leheküljelise ajakirja siis tänapäeval, 21.saj on selleks internet. Lihtne arvutite vaheline juhtmerägastik, mida nimetatakse võrguks. Võrgu tehnoloogia võimaldab tavameediat, ajakirjad, -lehed, postituvid jms edasi kanda digitaalsel kujul, 0 ja 1'dena. 0 ja 1'd ei maksa ka väga palju, mistõttu on meedia organisatsioonidel võimalusi resursse rohkem laiendada, näiteks kvaliteetse meedia tootmisele. Reklaamimine pole olnud kunagi kergem kui praegu, iniminformatsiooni väärtus on kahanenud tohutult. Mainimata ei tasuks ka jätta uue meedia arhitektuuri lihtsust, mis on sundinud tavameedia praktiseerijatel põhimõteid muutma. Võiks nimetada meedia revolutsiooniks. Seetõttu on seda lihtne ka ära kasutada, olles mistahes otstarve. Inimpsüholoogia nõrkuste ära kasutamine, no näiteks meedia allikate rohkus, informatsiooni edastamise viis jne. Sellepärast pean oluliseks osaks usalduspoolt mille on kaasa toonud uus meedia. 


Allikad: