Wednesday, November 17, 2021

 

Arendus- ja ärimudelid (11.nädal)



    Otsustasin analüüsida facebooki arendusmudelit. Etteantud arendus mudelitest on agiilne mudel enim klappiv facebooki hetkeste tavadega arenduses. Kuna platform tegeleb konstantse arendusega, nagu iga teine populaarne projekt internetis. Agiilisele mudelil vastab see kui ekstreemprogrammeerimine. Facebook hoiab arendust organisatsiooni sisestes serverites, võimaldab realiseerida kiiremat arendust tavapärasest. Nimelt, konfiguratsiooni ja uuenduste lihtimist saab teostada reaalajas. Seetõttu on facebookis tavaks uuendada või lisada (push) koodi iga päev/nädal. Koodi uuendused on kergekaalulised, mis võimaldab seda teostada lühikeste perioodide tagant, väikeste uuenduste realiseerimine säilitab pideva arenduse. Selle jaoks on facebookis eraldi koodi testijad. Võimaldab teostada kvaliteedi kontrolli. Testija lisab koodile uue ülevaate nö. ‘fresh look’. Tavapärane viis jagada uusi meetodeid. Kuna insenerid facebookis on nii teenuse 'loojad' ja samas kasutajad lisab see arendusele juurde sisu. Lisaks loob hea koostöö projekti raames, agiilisele arendusmudelile loomulik kui funktsiooni põhine programmeerimine. 

    Facebooki ärimudel sarnaneb SaaS'ile. Nendepoolne tarkvara on tasuta. Erinevalt näiteks, Adobe, kes pakub teenust tasuliselt, kasutab facebook reklaamimist, et teenida tulu oma platformil. Lisaks tegeletakse Facebookis lisa arendustega, kus rakendatakse eksisteerivat platformi. Näiteks Oculus. 


Kasutatud allikad